+48 22 400 76 60 info@ppcc.pl

Wiadomości

CCIP launches InSight Observatory

The Portuguese Chamber of Commerce and Industry has launched the Insight Observatory – A closer look at the Portuguese SME’s internationalization, a study that broadens the knowledge about the companies and managers’ attitude: the reasons, the means, the challenges and the states of mind of the Portuguese exporters.

The PPCC makes the document available here – Insight

PPCC speaker at Rzeczpospolita conference about the Brazilian market

Please click on the link to read Rzeczpospolita’s article on the conference

Dobre wyniki Millennium Leasing w 2016. Wysokie wzrosty w finansowaniu pojazdów, maszyn i urządzeń

 

W 2016 roku spółka Millennium Leasing podpisała umowy leasingu ruchomości o wartości ponad 3 mld zł, co przełożyło się na dobry 15,2% wzrost w stosunku do 2015 roku.

Wartość zaangażowanego kapitału w czynne umowy leasingu wyniosła na koniec roku
5,16 mld zł, co oznacza wzrost o 11,8% rok do roku.

 

W kategorii samochodów lekkich spółka sfinansowała pojazdy o wartości 823,13 mln zł, osiągając 32,2% wzrostu r/r w samochodach osobowych oraz 59,9% wzrostu r/r w samochodach ciężarowych do 3,5 ton.
W kategorii pojazdów ciężkich transportu drogowego wartość sfinansowanych leasingiem środków wyniosła 1,11 mld zł, osiągając najwyższe wzrosty r/r w grupie: samochodów ciężarowych (pow. 3,5 tony) – wzrost o 40,4%, ciągników siodłowych – wzrost o 13,8% oraz naczep – wzrost o 10,2%. Wartość sfinansowanych maszyn i urządzeń osiągnęła poziom ponad 1 mld zł, co oznacza 21,3% wzrost r/r.

 

Cieszymy się, że nasza praca nad usprawnianiem procesów, szybkością dostarczenia decyzji klientowi i jakością szeroko rozumianego serwisu jest doceniana przez firmy. Udało nam się przekonać do siebie ponad 4,7 tys. nowych klientów, a dynamika wzrostu w szczególnie wymagających kategoriach, takich jak  samochody osobowe i ciężarowe do 3,5 tony pokazuje, że efekty tej konsekwentnej pracy pozwalają nam odnosić spore sukcesy. Nasza aktywność w segmencie korporacyjnym i bliska współpraca z Bankiem Millennium pozwoliła nam również przekroczyć w 2016 roku miliard złotych wartości maszyn i urządzeń, które sfinansowaliśmy dla naszych klientów  – komentuje Marcin Balicki, Prezes Zarządu Millennium Leasing.

 

Millennium Leasing od lat oferuje finansowanie leasingiem dla wszystkich branż w Polsce. Spółka jest aktywnym członkiem Związku Polskiego Leasingu i jedną z pierwszych firm leasingowych, które pojawiły się na polskim rynku. Sprzedaż usług leasingu jest prowadzona przez doradców leasingowych w 66 placówkach spółki w całej Polsce. Działania sprzedażowe prowadzone są także w ramach aktywnej współpracy z doradcami bankowymi, w oddziałach detalicznych i jednostkach korporacyjnych Banku Millennium.

 

millennium bank small header

PPCC Trade Mission to São Paulo 2017 *1-6 April 2017*

The PPCC is organizing its second trade mission to São Paulo, to take on 1-6 April 2017.

We strongly encourage all the companies interested in the Brazilian market to learn more about this trade mission.

Offer EN

Offer PL

Jednolity Plik Kontrolny w Millenecie dla firm

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie Klientów, Bank Millennium wprowadził możliwość automatycznego tworzenia raportów JPK_WB w formacie wymaganym przez Ministerstwo Finansów. Nowa usługa w systemie bankowości internetowej Millenet dla firm znacząco ułatwia życie przedsiębiorcom zobowiązanym do dostarczania organom kontroli skarbowej plików w tym konkretnym formacie.   

 

– Zamawianie i odbieranie raportów JPK_WB bezpośrednio w bankowości elektronicznej to dla firm oszczędność czasu i kosztów. Dzięki automatyzacji procesu mogą liczyć na skrócenie prowadzonych w ich firmach kontroli skarbowych oraz mniejsze zaangażowanie pracowników w ich przebieg. Dodatkowo, możliwość generowania JPK usprawnia kontrolę nad wewnętrznymi procesami przedsiębiorstwa i ułatwia analizę danych. Nie bez znaczenia jest również fakt aktualizacji struktury raportów przez bank w przypadku zmian wprowadzanych przez Ministerstwo Finansów – tłumaczy Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

 

Co to jest JPK?

Jednolity Plik Kontrolny (ang. Standard Audit File-Tax – SAF-T) to zestaw danych eksportowany z systemów ewidencyjnych przedsiębiorstwa. Zawiera informacje o operacjach gospodarczych za dany okres. Posiada ustandaryzowany układ i format (schemat XML) ułatwiający jego przetwarzanie. JPK jest narzędziem skutecznie wykorzystywanym w wielu krajach Unii, m.in. Austrii, Belgii, Danii, Holandii, Litwie, Luxemburgu, Niemczech, Słowenii, Szwecji, Portugalii i Wielkiej Brytanii.

 

W Polsce obowiązek generowania plików JPK został wprowadzony przez Ministerstwo Finansów 1 lipca 2016 r. Na razie dotyczy przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 250 pracowników oraz przekraczających obroty 50 milionów euro lub o sumie bilansowej przekraczającej 43 miliony euro. W przyszłości obowiązek  zostanie rozszerzony również na mniejsze przedsiębiorstwa.

 

JPK w systemie bankowości internetowej Millenet dla przedsiębiorstw

Raporty JPK dotyczące wyciągów bankowych mogą służyć zarówno jako raporty podstawowe – gotowe do przekazania kontroli skarbowej, jak i pomocnicze – umożliwiające weryfikację danych uzyskanych z systemów firmy. Klient zamawiający raport definiuje jedynie jego podstawowe parametry takie jak okres rozliczenia, Urząd Skarbowy, do którego raport ma być skierowany oraz dodatkowe osoby, które mają go otrzymać (wskazane osoby otrzymają wiadomość z linkiem do pobrania). Wygenerowany raport może sięgać do 6 lat wstecz i co ważne, zawierać informacje o wszystkich rachunkach obsługiwanych we wskazanym okresie, nawet jeśli w momencie zamawiania raportu są już zamknięte. Nowa usługa uruchomiana jest na podstawie pisemnego wniosku Klienta.

 

Zalety JPK

– zmniejszenie kosztów wdrożenia dedykowanych narzędzi do tworzenia raportów w formacie JPK

– dane do raportów JPK_WB są zawsze aktualne i dostępne do 6 lat wstecz

– aktualizacja struktury JPK_WB przez Bank Millennium bez konieczności ingerencji w systemach klienta w przypadku zmian wprowadzanym przez Ministerstwo Finansów

 

Wysyłanie online dokumentów wymaganych w procesie kredytowym

 

Kolejną nowością w systemie bankowości internetowej Millenet dla firm jest moduł umożliwiający załączanie i wysyłanie online dokumentów wymaganych w procesie kredytowym. Dzięki temu przedsiębiorcy nie muszą osobiście dostarczać papierowych dokumentów do oddziału czy doradcy. Wystarczy, że je zeskanują, załączą i wyślą do banku. Wysłana w ten sposób dokumentacja w czasie rzeczywistym trafia do zespołu obsługi produktów kredytowych, co znacząco przyspiesza i upraszcza cały proces.

 

Moduł „Dokumenty i wnioski -> Dodaj dokument” obsługuje wszystkie najpopularniejsze formaty plików takie jak tiff, jpg, pdf, docx, xlsx itd. W jednej paczce przedsiębiorca może przesłać 10 oddzielnych plików do 10 MB pojemności. W planach jest rozwój usługi oraz umożliwienie przesyłania dokumentów również dla innych typów produktów.

 

millennium bank small header

Profil Zaufany w Banku Millennium

W serwisie bankowości internetowej Banku Millennium można już utworzyć Profil Zaufany otwierający dostęp do usług administracji publicznej online przez 24 godziny na dobę. Ponieważ tożsamość klienta potwierdza bank, do założenia profilu nie jest konieczna wizyta w urzędzie. Klienci logują się do niego za pomocą tych samych danych co do Millenetu, a dyspozycje na stronach
e-urzędów
autoryzują poprzez zalogowanie do banku oraz wpisanie H@sła SMS.

 

Po październikowym udostępnieniu naszym klientom Platformy Usług Elektronicznych ZUS za pośrednictwem Millenetu, wdrożenie możliwości korzystania w ten sam sposób z Profilu Zaufanego to kolejny krok wspierający budowę cyfrowej administracji publicznej w Polsce. Jesteśmy jednym
z pierwszych banków oferujących taką możliwość. Dzięki Profilowi Zaufanemu nasi klienci zyskują bezpieczny i bardzo wygodny dostęp do kilkunastu serwisów administracji publicznej. Wszystko bez potrzeby wychodzenia z domu, tylko poprzez zalogowanie do serwisu internetowego Banku Millennium –
mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

 

Profil Zaufany jest darmowym podpisem elektronicznym, który pozwala na załatwianie spraw urzędowych w elektronicznych serwisach urzędów, m.in. ePUAP-ie, PUE ZUS, CEIDG itd. Za pomocą Profilu Zaufanego klient może m.in.:

– zarejestrować działalność gospodarczą,

– składać w urzędach deklaracje, wnioski i podpisywać dokumenty online,

– zgłosić utratę lub zniszczenie dowodu osobistego,

– uzyskać odpisy aktów stanu cywilnego (małżeństwa, urodzenia, zgonu),

– wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego,

– wnioskować o wydanie nowego prawa jazdy,

oraz skorzystać z wielu innych usług udostępnianych przez e-urzędy.

 

Proces zakładania profilu jest bardzo prosty. Klient loguje się do serwisu bankowości internetowej Millenet i z menu Moje Finanse – MilleUrząd wybiera Profil Zaufany. Następnie wyraża stosowne zgody i sprawdza poprawność zawartych w formularzu danych (imię, nazwisko, PESEL). Jedyne informacje, jakie musi sam wprowadzić do systemu, to numer telefonu i adres e-mail. Na koniec zatwierdza założenie profilu H@słem SMS. Po zatwierdzeniu Profil Zaufany jest aktywny i klient może logować się do e-urzędów.

 

Profil Zaufany jest ważny 3 lata. Każda osoba może posiadać wyłącznie jeden aktywny Profil Zaufany, co w praktyce oznacza, że można go powiązać z serwisem bankowości internetowej tylko jednego banku.

 

millennium bank small header