+48 22 400 76 60 info@ppcc.pl

Wiadomości

PPCC Team takes 3rd place at IGCC International Chambers Football Tournament

The PPCC Team took 3rd place in the traditional IGCC International Chambers Football Tournament organised on 2nd September 2017 in Wilanów. After rather turbulent group stage, our Team finally gained efficiency in the quarterfinals by pragmatic 2-0 win over Belgium. In the semifinals, despite very good start and 1-0 lead (photo below), we suffered a late goal and lost 1-2 to the talented Italian team.

PPCC team played in the following line-up: Manuel Maioral (Atlantika, GK) – André Martins (Mota-Engil), Jacek Sosnowski (Hertz), Pawel Sulej (PPCC), Wojciech Baczyński (PPCC, Cpt.) – David Valente (Expandglobe), Bruno Oliveira (SDV), Marco Reis (Fuste).

 

PPCC Letter sent to the Ministry of Economic Development of Poland

As many of you might have noticed, on 18 July 2017 the Polish Council of Ministers submitted to the Parliament a draft proposal allowing the President to unilaterally terminate the current agreement on the promotion and reciprocal protection of investments, signed between Poland and Portugal on 11 March 1993. The primary grounds stated in the written reasoning is the European Commission’s negative attitude toward intra-EU BITs (i.e. BITs between EU Member States) and purported doubts as to whether the Poland-Portugal BIT is in accordance with EU law.

Given the importance of the subject, attached please find a letter sent by the Polish-Portuguese Chamber of Commerce (PPCC) to the Ministry of Economic Development of Poland, with our voice on this matter (with working translation version in English).

Detailed information on the subject may be found on following links:

http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/Projekty/8-020-644-2017/$file/8-020-644-2017.pdf  (draft proposal with written reasoning)

http://www.cms-lawnow.com/ealerts/2017/07/poland-plans-to-terminate-its-bilateral-investment-treaty-bit-with-portugal?_ga=2.161711548.1825409829.1501663534-1099294515.1501663534

 

Download PDF

The third edition of Workcamp Lodz has started.

Holidays is a perfect time to rest, especially for students. However, the students of the Technical University of Lodz decided to spend their free time on hard work and help others. The third edition of Workcamp Lodz has just started, with the support of Mota-Engil Central Europe and the We support locally program.

During the previous edition of Workcamp Lodz, the students of the Technical University  renovated the rooms for the Child Care Home at ul. Nawrot in Lodz. At that time, Mota-Engil Central Europe, in addition to the newly renovated road, managed to equip the Home with new beds, mattresses, blankets, curtains and other daily necessities.

This year,  the volunteers from Technical University of Lodz with the support of Mota-Engil Central Europe will renovate the Child Care Home No. 11 at ul. Wólczańska. They will brick, tile, paint walls, equip and refresh children’s rooms. It is a charitable action, realized with great passion and commitment. Works started on Monday, July 31, and their completion is planned for August 15th. The action and activities of the 20 volunteers is supported by Mota-Engil Central Europe under the We support locally program.

 

http://otouczelnie.pl/news/147/WORKCAMP-2017-czyli-przygotowania-do-remontu-Domu-Dziecka-nr-11-w-Lodzi

Bank Millennium udostępnia goodie – nowoczesną platformę smartshoppingową

Bank Millennium uruchomił goodie – intuicyjną, nowocześnie zaprojektowaną i otwartą dla wszystkich platformę zakupową, która powstała na zasadzie wewnętrznego start-up’u. Jest to kolejny krok banku w ramach realizacji strategii innowacyjności. W nowym projekcie bank wykorzystuje takie technologie jak elementy sztucznej inteligencji, rozpoznawanie obrazów czy geolokalizacja. Platforma goodie wykorzystuje też potencjał chmury obliczeniowej Microsoft.

Platforma goodie zbiera informacje na temat zniżek, promocji i nowości zakupowych w centrach handlowych, sklepach internetowych i stacjonarnych oraz w restauracjach. Użytkownik znajdzie tu inspiracje zakupowe oraz promocyjne oferty dopasowane do indywidualnych preferencji i miejsca,
w którym się znajduje (np. w wybranych galeriach handlowych). Platforma goodie to także nowy kanał komunikacji sklepów oraz centrów handlowych z klientami, który pozwoli im dotrzeć do nowych grup konsumentów i oferować zróżnicowane zniżki i promocje.

Świat finansów zmienia się każdego dnia. Motorem zmian są rosnące oczekiwania klientów, dynamiczne otoczenie gospodarcze i nieustanny rozwój technologii. Między innymi dlatego jednym ze strategicznych filarów rozwoju banku stała się innowacyjność i nowe technologie. Realizacja tej strategii na tak konkurencyjnym rynku, w otoczeniu firm z sektora FinTech, HiTech i firm telekomunikacyjnych, wymaga od nas nie tylko stałego rozwijania internetowych i mobilnych usług bankowych, ale też otwarcia na nieszablonowe rozwiązania. Dlatego stworzyliśmy wewnątrz banku multidyscyplinarny zespół ludzi, współpracujących ze sobą na zasadzie start-up’u. Tak powstało goodie, cyfrowa platforma oferująca ekosystem, w którym sprzedawcy, klienci i bank, poprzez wzajemne interakcje tworzą wartości dla wszystkich stron – mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium. – Jest wiele scenariuszy rozwoju branży. Być może w najbliższej przyszłości banki staną się integratorami usług nie związanych z bankowością i w ten sposób znajdą swoje miejsce w cyfrowej rzeczywistości klienta.

W tworzeniu goodie aktywny udział wzięła firma Microsoft. Jak podkreślił Paweł Matulewicz, Dyrektor ds. Obsługi Klientów w Sektorze Finansowym w polskim oddziale Microsoft – Współpraca z tak innowacyjną organizacją jaką jest Bank Millennium to szczególne wyróżnienie. Naszym zadaniem była pomoc
w przełożeniu konceptu biznesowego aplikacji goodie na komponenty techniczne chmury Microsoft Azure. Celem współpracy było takie dobranie komponentów, aby skutecznie skrócić czas udostępnienia aplikacji klientom oraz wykorzystać możliwie najnowsze, dostępne technologie
.

Dzięki wsparciu Microsoft możliwe stało się nie tylko oparcie platformy na bezpiecznej, elastycznej
i skalowalnej infrastrukturze opartej na chmurze, ale szybkie wdrożenie takich funkcji serwisu jak rozpoznawanie obrazu, silnik rekomendacji oparty na machine learning czy narzędzia do obsługi multimediów.

Obecny kształt platformy goodie to dopiero początek projektu. Planowany jest jej dalszy intensywny rozwój m.in. w oparciu o takie technologie jak chatbot prowadzący rozmowę z wykorzystaniem języka naturalnego.

Projektując i udoskonalając goodie staramy się stworzyć nową jakość na rynku, m.in. dbając o wygodę użytkowania i jakość ofert dostępnych na platformie, a także tworząc nowe, niedostępne wcześniej rozwiązania i funkcjonalności. Chcemy, aby goodie stało się nieodłącznym towarzyszem podczas zakupów. Pomimo rozwoju e-handlu Polacy nadal lubią kupować w galeriach handlowych, a dzięki goodie mogą do tego wykorzystywać nowe technologie, łącząc wygodę i dobre okazje – tłumaczy  Beata Krupińska, Członek Zarządu goodie.

Platforma goodie dostępna jest jako aplikacja na smartfony z systemami iOS i Android oraz jako nowoczesna platforma internetowa pod adresem www.goodie.pl.

Kancelarie CMS oraz DZP doradzały przy zakupie hotelu Sheraton Grand Kraków

Kancelaria CMS doradzała na rzecz Invesco Real Estate, globalnej spółki zarządzającej inwestycjami, w związku z nabyciem Wawel Holding Sp z o.o. – właściciela hotelu Sheraton Grand Kraków.

Natomiast kancelaria DZP doradzała Algonquin, paneuropejskiemu inwestorowi i operatorowi hoteli, w związku ze sprzedażą Wawel Holding sp. z o.o.

Transakcja została zamknięta 28 lutego 2017, a jej całkowita wartość wyniosła 70 milionów euro.

„Była to wyjątkowo interesująca transakcja ze względu na znaczenie hotelu Sheraton Grand Kraków dla rynku usług hotelarskich w Krakowie” – podkreślali Wojciech Szybkowski oraz Adriana Andrzejewska z kancelarii CMS, zaś Bartosz Marcinkowski i Marcin Kuliński z kancelarii DZP dodali, że była to bardzo złożona transakcja, co nie należy do rzadkości w branży hotelarskiej.

Po stronie CMS pracą zespołu kierowali Wojciech Szybkowski, partner, wraz z Adrianą Andrzejewską, starszym prawnikiem, współpracując przy tej transakcji z Piotrem Przybylskim, prawnikiem z Departamentu Nieruchomości i Budownictwa. Małgorzata Urbańska, partner, oraz Michał Derdak, starszy prawnik z zespołu prawa ochrony konkurencji CMS doradzali w zakresie uzyskania zgody urzędu antymonopolowego. W projekt zaangażowany był również Konrad Werner, starszy prawnik z Departamentu Bankowości i Finansów Międzynarodowych.

Pracami DZP kierowali Bartosz Marcinkowski, partner oraz Marcin Kuliński, senior associate, przy wsparciu Agaty Iżyk, associate – z Praktyki Prawa Spółek, Fuzji i Przejęć przy kluczowym udziale Magdaleny Skowrońskiej, partner, Pauliny Armady-Rudnik, associate – z Praktyki Rynków Kapitałowych i Instytucji Finansowych oraz Joanny Wierzejskiej tax partner z Praktyki Podatkowej DZP.

Chef António Costa, from Portucale restaurant, featured in Portuguese TV show

Chef António Costa, Head Chef at Portucale Restaurant, a PPCC Member Company was featured in „Portuguese throughout the world”. This show airs on RTP (Rádio e Televisão de Portugal), and consists in interviews with Portuguese expats throughout the world. This particular show was dedicated to Portuguese Chefs working abroad.

Also featured on the show was Manuel Maioral, Atlantika and Portucale co-owner.

We invite to watch the show (in Portuguese), by clicking here, and strongly recommend you to visit Portucale restaurant and try Chef Costa’s fabulous dishes!