+48 22 400 76 60 info@ppcc.pl

Kultura i turystyka

PPCC objęła Patronatem książkę „Patka i Pepe. Aventura brasileira”

Już w połowie grudnia – „Patka i Pepe. Aventura Brasileira” – czyli kolejna mega przygoda z lubianej przez czytelników serii detektywistycznej pióra Agi Szczepańskiej.

Tym razem Patka i Pepe na tropie afery w dalekiej Brazylii!!! Sympatyczna dwójka młodych detektywów pod opieką Wujka Wężowskiego ląduje w Rio de Janeiro by wyruszyć w niezwykłą podróż wzdłuż oceanicznego wybrzeża do Sao Paulo, jak zawsze ciągnąc za sobą cały strumień nieprzewidzianych przygód oraz niejedną aferę. Kim jest tajemniczy Flamengista? Dlaczego pies Dosiniu chodzi w butach? I co ma z tym wspólnego Najsławniejszy Piłkarz? Czego boją się Smutas-Marudy? Czy Królowa Ptaków uratuje Marzyciela? Oraz czy młodym detektywom uda się rozwiązać tropikalną zagadkę i pomóc nowym przyjaciołom? Jak zwykle w książce pojawią się ilustracje przygotowane przez Marsiję, a niezwykłą okładkę oraz wyklejkę zaprojektował tym razem artysta z Brazylii.

Mamy ogromną przyjemnośc poinformować, iż Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza objęła patratem książkę „Patka i Pepe. Aventura Brasileira”

 

Autor okładki: Cassio Markowski-Ferreira

(Wydawnictwo Studio Moema – Warszawa 2015, oprawa twarda, stron 176, ISBN 978-83-933072-6-5).

 

PPCC/ViniPortugal Wine Fair – Komunikat Prasowy

KOMUNIKAT PRASOWY

 

Warszawa, 12 października 2015 r.

Ponad 400 osób uczestniczyło w Targach Win Portugalskich w Warszawie

Ponad 400 profesjonalistów z branży winiarskiej (sommelierów, importerów, właścicieli restauracji) wzięło udział w szczególnym wydarzeniu – Wines of Portugal Tasting, czyli Targach Win Portugalskich. Spotkanie zorganizowała Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC) we współpracy z ViniPortugal – Profesjonalnym Zrzeszeniem Portugalskiego Przemysłu Winiarskiego.

W ramach targów odbyły się Masterclass oraz degustacje win portugalskich najwyższej jakości. Podczas wydarzenia można było pogłębić swoją wiedzę o rynku win, spróbować portugalskich win produkowanych z ponad 250 gatunków winorośli i nawiązać relacje biznesowe z 31 producentami. Pierwsza polska edycja Wines of Portugal Tasting miała miejsce w hotelu InterContinental Warszawa.

Spożycie wina w Polsce systematycznie rośnie. Z raportu KPMG „Rynek napojów alkoholowych w Polsce w 2014 roku” wynika, że już 10 proc. kwot wydanych w naszym kraju na alkohol przeznaczane jest na wino. Rocznie Polak wypija średnio ok. 7 litrów wina, z czego 3,5 litra stanowi wino gronowe. W międzynarodowych rankingach pod względem spożycia wina Polska zajmuje 35. miejsce, ale warto zwrócić uwagę, że od 2004 roku sprzedaż win gronowych wzrosła w naszym kraju o 56 proc. Większość importowanych win pochodzi z Europy. W ostatnich latach ważnym dostawcą stały się kraje Półwyspu Iberyjskiego. W 2014 roku z Portugalii sprowadzono blisko 7,5 mln litrów, podczas gdy 10 lat wcześniej było to mniej niż 170 tys. litrów.

Większy eksport portugalskiego wina do Polski to efekt zacieśniania współpracy gospodarczej między naszymi krajami. W ubiegłym roku obroty handlowe sięgnęły 1,1 mld euro. W dużej mierze to zasługa Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej.

– Już od blisko ośmiu lat promujemy relacje gospodarcze bilateralne pomiędzy Polską a Portugalią. Jednym z największych wydarzeń jest tydzień portugalski „Flavours of Portugal”, w ramach którego promujemy naszą kulturę, kuchnię i przede wszystkim wino – mówi Pedro Pereira da Silva, prezes Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej.

– Polski rynek jest bardzo ważny dla Portugalii. W pierwszym półroczu udało nam się tu sprzedać wino za 7 mln euro, co sprawia, że jesteśmy szóstym dostawcą wina w Polsce – podkreśla Maria Amélia Paiva, ambasador Portugalii w Polsce.

Portugalskie wina powstają z odmian, które nie występują w żadnym innym miejscu na świecie. Choć Portugalia jest małym krajem, charakteryzuje się szerokim wachlarzem mikroklimatów. Dzięki temu portugalskie wina są różnorodne stylistycznie, doskonałe zarówno w łączeniu z jedzeniem, jak i solo. Dzięki 250 odmianom winorośli w Portugalii  produkowane są różnorodne wina białe, czerwone i różowe, charakterystyczne dla poszczególnych regionów, których jest 14. Niektóre z najbardziej znanych unikalnych odmian to: Alvarinho, Arinto, Encruzado i Fernão Pires (odmiany białe) oraz Baga, Castelão, Touriga Franca, Touriga Nacional, Trincadeira i Aragonez. (odmiany czerwone).

– W Portugalii powstaje niecałe 2 proc. wina produkowanego na świecie. Jesteśmy dwunastym producentem, natomiast dziewiątym eksporterem wina. Połowę całej naszej produkcji eksportujemy, pod względem wartości pieniężnej to ok. 60 proc. – powiedział Jorge Monteiro, prezes ViniPortugal.

Podczas degustacji zostały zaprezentowane wina następujących producentów: Adega Ponte De Lima, Agrimota – Sociedade Agrícola e Florestal, Anselmo Mendes Vinhos, Caminhos Cruzados, Casa Santos Lima – Companhia Das Vinhas, Companhia das Quintas, Cortes De Cima, Dão Sul – Sociedade Vitivinícola, Esporão, Ewine, Fiuza & Bright – Sociedade Vitivinícola, Herdade das Servas, João Teodósio Matos Barbosa & Filhos, João Portugal Ramos Vinhos, José Maria da Fonseca Vinhos, Luís Pato, Mouchão, Niepoort Vinhos S.A, Quinta da Alorna Vinhos, Quinta da Murta, Quinta da Plansel, , Quinta de Curvos – Sociedade Agrícola Quinta do Crasto, Rozès, Sensi Wine, Serrano Mira – Sociedade Vinícola, Soc. Agrícola Casal De Ventozela, Soalheiro, Wines & Winemakers by Saven, WWS – Wine With Spirit.

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:

winaportugalskie@art-media.com.pl

—————————————————————————————————————————

Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC) została utworzona w 2008 roku
w Warszawie z inicjatywy prywatnej. PPCC ma na celu promocję dwustronnych stosunków gospodarczych pomiędzy Polską, Portugalią i krajami portugalskojęzycznymi oraz zachęcanie portugalskich inwestorów do inwestycji w Polsce i vice versa. Izba Gospodarcza oferuje pomoc dla przedsiębiorców w zakresie nawiązania kontaktów handlowych, wsparcie prawne, szukanie partnerów biznesowych, organizację misji handlowych, seminariów oraz konferencji. PPCC jest złożona z polskich firm z kapitałem portugalskim oraz innych polskich i międzynarodowych firm, utrzymujących relacje gospodarcze na rynku portugalskim. Prezesem Zarządu PPCC jest Pedro Pereira da Silva, Chief Operations Officer Grupy Jeronimo Martins oraz Country Manage na Polskę.

ViniPortugal to Profesjonalne Zrzeszenie Portugalskie Przemysłu Winiarskiego, które zarządza marką Wines of Portugal (Portugalskie Wina).  Jego głównym celem jest promowanie wizerunku Portugalii jako kraju produkującego wina najwyższej jakości. Zrzeszenie ViniPortugal, założone w 1997 roku jako organizacja non-profit, grupuje czołowe organizacje reprezentujące handel (ANCEVE i ACIBEV), producentów (FENAVI, FEVIPOR), spółdzielnie winiarskie (FENADEGAS), gorzelnie (AND), rolników (CAP) i regiony winiarskie (ANDOVI).  Dzięki ViniPortugal marka Wines of Portugal jest stale obecna na 4 kontynentach oraz 11 rynkach strategicznych. Dzięki rocznym nakładom w wysokości 7 millionów euro, ViniPortugal przeprowadza co roku ponad 100 akcji promocyjnych z udziałem około 350 krajowych producentów wina.

[Best_Wordpress_Gallery id=”33″ gal_title=”Wine Fair 08.10.2015″]

Please click the links below to check the event’s official photos

1st Masterclass

2nd Masterclass

Workshop about the Polish Market

Lunch

Wine Tasting for Professionals

Wine Tasting for General Public

Targi Win Portugalskich po raz pierwszy w Warszawie

Warszawa, 24 września 2015 r.

Targi Win Portugalskich po raz pierwszy w Warszawie

8 października br. w Warszawie odbędzie się szczególne wydarzenie – Wines of Portugal Tasting, czyli Targi Win Portugalskich. Spotkanie organizuje Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC) po raz pierwszy we współpracy z ViniPortugal – Profesjonalnym Zrzeszeniem Portugalskiego Przemysłu Winiarskiego. W ramach targów organizatorzy zapraszają profesjonalistów z branży winiarskiej (sommelierów, importerów, właścicieli restauracji) na Masterclass oraz degustacje win portugalskich najwyższej jakości.

Pierwsza polska edycja Wines of Portugal Tasting będzie miała miejsce w hotelu InterContinental Warszawa.

To kolejne wydarzenie, po organizowanym w maju cyklicznym Tygodniu Portugalskim „Flavours of Portugal”, podczas którego promujemy Portugalię w Polsce. Targi Win Portugalskich będą świetną okazją dla polskich profesjonalistów z branży winiarskiej, aby w jednym miejscu spotkać producentów szlachetnych win z całej Portugalii, pogłębić swoją wiedzę na temat tego rynku i nawiązać relacje biznesowe – mówi Wojciech Baczyński, Sekretarz Generalny PPCC.

Portugalskie wina powstają z odmian, które nie występują w żadnym innym miejscu na świecie. Choć Portugalia jest małym krajem, charakteryzuje się szerokim wachlarzem mikroklimatów. Dzięki temu portugalskie wina są różnorodne stylistycznie, doskonałe zarówno w łączeniu z jedzeniem, jak i solo. Dzięki 250 odmianom winorośli w Portugalii produkowane są różnorodne wina białe, czerwone i różowe, charakterystyczne dla poszczególnych regionów, których jest 14. Niektóre z najbardziej znanych unikalnych odmian to: Alvarinho, Arinto, Encruzado i Fernão Pires (odmiany białe) oraz Baga, Castelão, Touriga Franca, Touriga Nacional, Trincadeira i Aragonez. (odmiany czerwone).

Ogromna różnorodność portugalskich odmian i charakterystyczna kwasowość win sprawia, że stanowią one wyjątkowe dopełnienie wszelkich potraw. Nie ma na świecie dania, do którego nie można by dobrać portugalskiego wina. W Portugalii tradycja winiarska ma już 4000 lat – tak długie doświadczenie jest gwarantem bezpieczeństwa. Nowe pokolenia portugalskich winiarzy łączą tradycję z dynamiczną nowoczesnością. Wina portugalskie zdobywają uznanie na światowych rynkach wina: najwyższa. jakość sprawia, że w konkursach międzynarodowych 8 na 10 win portugalskich zostaje nagrodzonych

Podczas degustacji zostaną zaprezentowane wina następujących producentów: Adega Ponte de Lima; Agrimota – Sociedade Agrícola e Florestal, S.A.; Anselmo Mendes Vinhos, Lda.; Caminhos Cruzados, Lda.; Casa Agrícola Alexandre Relvas Lda.; Casa Santos Lima – Companhia das Vinhas; Cortes de Cima, S.A.; Coteaux da Murta-Bucelas S. Unip Lda.; Dão Sul – Sociedade Vitivinícola, S.A.; Esporão Vendas e Marketing; Ewine, Lda; Fiuza & Bright – Sociedade Vitivinícola, Lda.; João Teodósio Matos Barbosa & Filhos, Lda.; João Portugal Ramos Vinhos, S.A.; José Maria da Fonseca Vinhos, S.A.; Luís Pato, Unipessoal, Lda.; Mouchão; Niepoort Vinhos S.A.; Quinta da Alorna Vinhos Lda.; Quinta da Plansel; Quinta da Murta – Bucelas; Quinta de Curvos – Sociedade Agrícola, S.A.; Quinta do; Crasto, S.A.; Rozès, S.A.; Saven S.A.; Sensi Wine Lda.; Serrano Mira Sociedade Vinícola S.A.; Soc. Agrícola Casal de Ventozela S.A.; Vinusoalleirus, Lda.; WWS – Wine With Spirit, S.A.

 

Agenda wydarzenia:

10.00 – 11.30 – Degustacja komentowana (Masterclass) szlachetnych win portugalskich dla profesjonalistów

12.00 – 13.30 – Degustacja komentowana (Masterclass) szlachetnych win portugalskich dla profesjonalistów

14.30 – 16.30 – Degustacja szlachetnych win portugalskich dla profesjonalistów

17.00 – 20.00 – Degustacja dla publiczności.

 

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:

winaportugalskie@art-media.com.pl

 

—————————————————————————————————————————

 

Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC) została utworzona w 2008 roku
w Warszawie z inicjatywy prywatnej. PPCC ma na celu promocję dwustronnych stosunków gospodarczych pomiędzy Polską, Portugalią i krajami portugalskojęzycznymi oraz zachęcanie portugalskich inwestorów do inwestycji w Polsce i vice versa. Izba Gospodarcza oferuje pomoc dla przedsiębiorców w zakresie nawiązania kontaktów handlowych, wsparcie prawne, szukanie partnerów biznesowych, organizację misji handlowych, seminariów oraz konferencji. PPCC jest złożona z polskich firm z kapitałem portugalskim oraz innych polskich i międzynarodowych firm, utrzymujących relacje gospodarcze na rynku portugalskim. Prezesem Zarządu PPCC jest Pedro Pereira da Silva, Chief Operations Officer Grupy Jeronimo Martins oraz Country Manage na Polskę.

 

ViniPortugal to Profesjonalne Zrzeszenie Portugalskie Przemysłu Winiarskiego, które zarządza marką Wines of Portugal (Portugalskie Wina).  Jego głównym celem jest promowanie wizerunku Portugalii jako kraju produkującego wina najwyższej jakości. Zrzeszenie ViniPortugal, założone w 1997 roku jako organizacja non-profit, grupuje czołowe organizacje reprezentujące handel (ANCEVE i ACIBEV), producentów (FENAVI, FEVIPOR), spółdzielnie winiarskie (FENADEGAS), gorzelnie (AND), rolników (CAP) i regiony winiarskie (ANDOVI).  Dzięki ViniPortugal marka Wines of Portugal jest stale obecna na 4 kontynentach oraz 11 rynkach strategicznych. Dzięki rocznym nakładom w wysokości 7 millionów euro, ViniPortugal przeprowadza co roku ponad 100 akcji promocyjnych z udziałem około 350 krajowych producentów wina.