+48 22 400 76 60 info@ppcc.pl

Członkowie

Profil Zaufany w Banku Millennium

W serwisie bankowości internetowej Banku Millennium można już utworzyć Profil Zaufany otwierający dostęp do usług administracji publicznej online przez 24 godziny na dobę. Ponieważ tożsamość klienta potwierdza bank, do założenia profilu nie jest konieczna wizyta w urzędzie. Klienci logują się do niego za pomocą tych samych danych co do Millenetu, a dyspozycje na stronach
e-urzędów
autoryzują poprzez zalogowanie do banku oraz wpisanie H@sła SMS.

 

Po październikowym udostępnieniu naszym klientom Platformy Usług Elektronicznych ZUS za pośrednictwem Millenetu, wdrożenie możliwości korzystania w ten sam sposób z Profilu Zaufanego to kolejny krok wspierający budowę cyfrowej administracji publicznej w Polsce. Jesteśmy jednym
z pierwszych banków oferujących taką możliwość. Dzięki Profilowi Zaufanemu nasi klienci zyskują bezpieczny i bardzo wygodny dostęp do kilkunastu serwisów administracji publicznej. Wszystko bez potrzeby wychodzenia z domu, tylko poprzez zalogowanie do serwisu internetowego Banku Millennium –
mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

 

Profil Zaufany jest darmowym podpisem elektronicznym, który pozwala na załatwianie spraw urzędowych w elektronicznych serwisach urzędów, m.in. ePUAP-ie, PUE ZUS, CEIDG itd. Za pomocą Profilu Zaufanego klient może m.in.:

– zarejestrować działalność gospodarczą,

– składać w urzędach deklaracje, wnioski i podpisywać dokumenty online,

– zgłosić utratę lub zniszczenie dowodu osobistego,

– uzyskać odpisy aktów stanu cywilnego (małżeństwa, urodzenia, zgonu),

– wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego,

– wnioskować o wydanie nowego prawa jazdy,

oraz skorzystać z wielu innych usług udostępnianych przez e-urzędy.

 

Proces zakładania profilu jest bardzo prosty. Klient loguje się do serwisu bankowości internetowej Millenet i z menu Moje Finanse – MilleUrząd wybiera Profil Zaufany. Następnie wyraża stosowne zgody i sprawdza poprawność zawartych w formularzu danych (imię, nazwisko, PESEL). Jedyne informacje, jakie musi sam wprowadzić do systemu, to numer telefonu i adres e-mail. Na koniec zatwierdza założenie profilu H@słem SMS. Po zatwierdzeniu Profil Zaufany jest aktywny i klient może logować się do e-urzędów.

 

Profil Zaufany jest ważny 3 lata. Każda osoba może posiadać wyłącznie jeden aktywny Profil Zaufany, co w praktyce oznacza, że można go powiązać z serwisem bankowości internetowej tylko jednego banku.

 

millennium bank small header

Bilety miejskie i parkingowe w aplikacji mobilnej Banku Millennium

Bank Millennium udostępnił w aplikacji mobilnej możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz biletów parkingowych. Pasażerowie komunikacji miejskiej mogą teraz wygodnie kupić bilet, skasować go i okazać do kontroli w telefonie. Kierowcy pojazdów natomiast zapłacą telefonem za faktyczny czas parkowania, bez konieczności płacenia z góry jak w parkomacie.

 

Korzystanie z usługi jest bardzo proste. Użytkownik może zalogować się do aplikacji i wybrać z menu  opcję Bilety i parkomaty. Aby kupić bilet komunikacji miejskiej, należy wybrać miasto, przewoźnika i typ biletu, skasować bilet w aplikacji i np. ustawić go jako wigdet przed zalogowaniem, co pozwala na jego wygodne okazanie podczas kontroli biletów, bez konieczności dostępu do internetu.

 

W przypadku biletów parkingowych wystarczy podać numer rejestracyjny samochodu, wybrać miasto, strefę i czas ważności biletu oraz pozostawić za szybą winietę moBILET dostępną bezpłatnie w Biurze Strefy Płatnego Parkowania lub kartkę z napisem „moBILET”. Użytkownik może wybrać opcję bez limitu czasu i w dowolnym momencie zakończyć parkowanie lub opcję parkowania przez określony czas, która również pozwala na jego przedłużenie, jak i wcześniejsze zakończenie. W każdym przypadku klient płaci jedynie za faktyczny czas postoju. Opłaty za bilety pobierane są automatycznie z wybranego konta w Banku Millennium.

 

Nowa usługa proponowana jest we współpracy z firmą Mobile Traffic DATA (moBILET), która jako pierwsza w Polsce udostępniła usługę rozliczania faktycznego czasu postoju w strefach płatnego parkowania oraz zakup biletów komunikacji miejskiej za pomocą telefonu komórkowego. Aktualnie mogą z niej korzystać użytkownicy telefonów z systemem Android, a już wkrótce również z systemem iOS.

 

millennium bank small header

Klienci Banku Millennium mogą już płacić zbliżeniowo telefonem

Bank Millennium udostępnił usługę, która pozwala płacić smartfonem tak jak kartą zbliżeniową. Usługa działa w oparciu o technologię HCE i umożliwia stworzenie wirtualnej karty płatniczej w aplikacji mobilnej banku. Dzięki temu klienci mogą szybko i wygodnie płacić bez potrzeby noszenia gotówki czy plastikowej karty.

 

Płatności zbliżeniowe telefonem to ciągle nowość, jednak ich popularność wśród klientów stale rośnie. To niezwykle proste i intuicyjne rozwiązanie pozwala używać telefonu jak plastikowej karty zbliżeniowej. Płatności zbliżeniowe są obsługiwane w Polsce aż przez około 90% terminali. Co więcej, Polska znajduje się w światowej czołówce pod względem szybkości przyswajania nowych technologii przez konsumentów. To pozwala nam wierzyć, że płatności zbliżeniowe telefonem zostaną przez naszych klientów entuzjastycznie przyjęte – skomentował Ricardo Campos, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

 

Klienci, którzy utworzą w aplikacji Banku Millennium mobilną kartę Mastercard, będą mogli zapłacić telefonem wszędzie tam, gdzie są akceptowane płatności zbliżeniowe Mastercard, czyli w jednym z 6 mln terminali płatniczych na całym świecie. Wystarczy odblokować i przyłożyć telefon do terminala płatniczego, tak samo jak w przypadku płatności tradycyjną kartą zbliżeniową. W przypadku transakcji powyżej 50 zł konieczne jest ich zatwierdzenie PIN-em na klawiaturze terminala. Aktywacja wirtualnej karty oraz korzystanie z usługi są bezpłatne. Karta będzie ważna 4 lata. Usługa realizowana jest we współpracy z Mastercard.

 

Badania Mastercard pokazują, że młodszym konsumentom już dziś trudniej jest się obyć bez telefonu niż bez portfela. Trend ten będzie postępować, a plastikowe karty płatnicze coraz częściej będą zastępowały ich cyfrowe odpowiedniki powiązane ze smartfonem. Technologie Mastercard, takie jak szyfrowanie danych, płatności oparte na chmurze obliczeniowej czy tokenizacja, pozwalają zrobić ten krok w kierunku innowacyjnych płatności z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. To, w połączeniu z otwartością Polaków na nowoczesne technologie oraz doskonale rozwiniętą infrastrukturą sprawi, że zbliżeniowe płatności mobilne będą w Polsce szybko zdobywać nowych zwolenników – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

 

Do realizacji płatności HCE (ang. Host Card Emulation) wystarczy telefon wyposażony w jeden z najpopularniejszych systemów operacyjnych, czyli Android 4.4 (lub kolejne wersje) z anteną NFC oraz aplikacją mobilną Banku Millennium. Co istotne, połączenie z internetem nie jest konieczne w momencie płatności – 10 kolejnych płatności można dokonać off-line (pula odnawia się automatycznie przy kolejnym połączeniu  z siecią).

 

To, czym HCE wyróżnia się wśród innych technologii umożliwiających płatności mobilne, jest uniezależnienie od dostawców usług telekomunikacyjnych. Umowa z operatorem sieci nie jest wymagana, ponieważ dane potrzebne do transakcji nie są przypisane do karty SIM znajdującej się w telefonie, ale przechowywane w tzw. chmurze obliczeniowej dostarczanej przez platformę tokenizacyjną firmy Mastercard (MDES). Dane generowane do transakcji nie identyfikują właściciela wirtualnej karty i są powiązane bezpośrednio z tokenem, czyli numerem przypisanym do konkretnego urządzenia. Oznacza to, że płatności można dokonać tylko tym telefonem, do którego przypisano kartę, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo transakcji.

 

millennium bank small header

Klienci Banku Millennium mogą już rejestrować karty SIM pre-paid w systemie bankowości internetowej

Bank Millennium wdrożył właśnie usługę rejestracji kart SIM pre-paid. Dzięki temu klienci posiadający telefon na kartę mogą dokonać obowiązkowej rejestracji bez konieczności wizyty w salonie operatora – całkowicie online i za darmo. Bank Millennium jest pierwszym bankiem w Polsce, który oferuje taką usługę.

 

– Szukając wygodnych rozwiązań dla klientów nie tylko w obszarze usług finansowych, dostarczyliśmy  im teraz bardzo prosty sposób na dokonanie obowiązkowej rejestracji kart SIM w systemie bankowości internetowej Millenet. Nasz system pozwala w bezpieczny sposób potwierdzić tożsamość użytkownika, dlatego kartę można zarejestrować całkowicie online, bez konieczności wizyty w salonie operatora sieci komórkowej. Za naszym pośrednictwem klient rejestruje swój telefon na kartę za darmo, nie tracąc przy tym prawa do promocji oferowanych przez operatorów – mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

 

Usługa jest dostępna dla wszystkich klientów z aktywnym dostępem do systemu bankowości internetowej, którzy otworzyli konto w oddziale banku lub po założeniu konta online potwierdzili w oddziale swoją tożsamość.

 

Proces rejestracji jest wyjątkowo łatwy i szybki. Wystarczy wypełnić dwa pola: numer telefonu i numer karty SIM (system wskazuje, w jaki sposób go znaleźć). Na podstawie wpisanego numeru telefonu system sam wybiera nazwę operatora spośród sześciu dostępnych: T-Mobile, Orange, Plus, PLAY, Heyah i nju mobile, możliwy jest również ręczny wybór operatora. Dane takie jak imię, nazwisko i PESEL są uzupełniane  automatycznie. Należy tylko potwierdzić zgodę na ich przekazanie operatorowi i realizatorowi usługi. Dodatkowym zabezpieczeniem procesu rejestracji jest zatwierdzenie operacji hasłem SMS.

 

Usługę na zlecenie banku technicznie realizuje firma Blue Media SA. Zgodnie z obowiązującymi przepisami karta SIM typu pre-paid nie może być anonimowa i, aby korzystać z telefonu z taką kartą, należy ją zarejestrować u operatora sieci komórkowej. Termin obowiązkowej rejestracji dotychczas użytkowanych kart mija 31 stycznia 2017 r.

 

millennium bank small header

Kredyt hipoteczny bez prowizji w Banku Millennium

Bank Millennium znosi prowizję od kredytów hipotecznych.Teraz klienci indywidulani, wnioskujący o Kredyt Hipoteczny, Pożyczkę Hipoteczną lub hipoteczny Kredyt Konsolidacyjny nie zapłacą prowizji za udzielenie kredytu. Co ważne,aby nie zapłacić prowizji nie trzeba spełniać żadnych dodatkowych warunków. Wystarczy złożyć wniosek w okresie obowiązywania promocji tj. do 31 grudnia 2016r.

 

Chcemy, by klienci mieli większy dostęp do kredytów hipotecznych, dlatego do oferty 0% prowizjidla wniosków o kredyt w programie „Mieszkanie dla Młodych” dołączamy teraz pozostałe produkty hipoteczne oferowane klientom indywidualnym. Znajdujemy się w czołówce banków o elastycznych kryteriach przyznawania kredytu i dodatkowo wyróżnia nas wysoka jakość obsługi, potwierdzona m.in. stałym miejscem na podium w corocznym rankingu Przyjazny Bank Newsweekaw kategorii – Bankowość Hipoteczna. Teraz chcemy do tego dodać jeszcze bardziej atrakcyjną ofertę cenową. Mamy nadzieję, że spotka się ona z dużym zainteresowaniemosób poszukujących finansowania na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych– mówi Agata Chrzanowska, Dyrektor Wydziału Kredytów Hipotecznych w Banku Millennium.

 

Aktywni klienci, wnioskujący o Kredyt Hipoteczny w Banku Millennium, mogą też dodatkowo korzystać z obniżki marży:

– o 0,3%, jeżeli są posiadaczami konta oraz karty debetowej do konta w Banku Millenniumi wykonają za pomocą karty transakcje bezgotówkowe na kwotę min. 500 zł miesięcznie;

– o 0,5% jeżeli są posiadaczami konta i karty debetowej do konta w Banku Millennium, na konto co miesiąc wpływa wynagrodzenie lub dochód netto oraz zostaną wykonane za pomocą karty transakcje bezgotówkowe na kwotę min. 500 zł miesięcznie.

 

Więcej informacji na www.bankmillennium.pl

 

millennium bank small header

Krzysztof Krak wzmacnia zespół compliance kancelarii DZP

 

dzp

Z początkiem października do zespołu kancelarii DZP na stanowisko Counsel dołączył Krzysztof Krak, który specjalizuje się w zakresie rozwiązań compliance oraz systemów przeciwdziałania korupcji i nadużyciom. Krzysztof Krak jest doświadczonym ekspertem w zakresie wdrażania rozwiązań analitycznych w obszarze organizacyjnym, szkoleniowym i informatycznym.

Zanim dołączył do DZP, pełnił funkcję Dyrektora Gabinetu Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, gdzie nadzorował działania edukacji i prewencji antykorupcyjnej prowadzonej przez Biuro oraz koordynował i aktywnie uczestniczył w realizacji zadań „Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014-2019”. Wcześniej, od 2006 roku, zajmował stanowisko Dyrektora Departamentu Analiz. Przez lata pracował w Komendzie Głównej Policji, gdzie m.in. koordynował realizację działań w ramach współpracy międzynarodowej i funkcję Szefa Krajowego Biura Interpol.

Autor publikacji i prelegent na wielu konferencjach i seminariach na temat zwalczania i zapobiegania korupcji.

Ukończył Wyższą Szkołę Policji w Szczytnie, studia prawnicze na Uniwersytecie im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz studia na kierunku Integracja i Bezpieczeństwo Europejskie w Wyższej Szkole Humanistycznej.

Compliance, czyli zarządzanie zgodnością to specjalizacja, która w kancelarii DZP działa od wielu lat, ale swoje formalne struktury ukształtowała 2 lata temu. To zespół specjalistów, którego pracami kierują dr Anna Partyka-Opiela i dr Joanna Schubel. Skuteczne systemy compliance to pierwsza linia obrony przedsiębiorstw przed ryzykami naruszeń. Nad przestrzeganiem procedur zgodności czuwa zespół doświadczonych ekspertów DZP, którzy doradzają w ramach aż 12 specjalizacji prawa.