+48 22 400 76 60 info@ppcc.pl

Członkowie

Mota-Engil Central Europe: Obwodnica Nysy z dużym przyspieszeniem

Stopień zaawansowania kontraktu na budowę obwodnicy Nysy, realizowanej przez Mota-Engil Central Europe  wynosi już ponad  80%. Budowa została rozpoczęta pod koniec 2014 roku, a jej zakończenie planowane jest na październik 2017 roku.

 

Obwodnica będzie miała 16,5 km długości, z czego 7,4 km powstanie jako trasa dwujezdniowa (DK-46), a 9,1 km jako trasa jednojezdniowa (DK-41). Inwestycja zakłada budowę 14 obiektów mostowych, w tym najdłuższego 383-metrowego mostu nad rzeką Nysa Kłodzka.

 

Obwodnica Nysy 2 - Fot. Maciej Zych

Mota-Engil Central Europe: Rozwój i udoskonalenia

Przedstawiciele Mota-Engil Central Europe wspólnie z reprezentantami Miasta Strzelin, Gminy Kondratowice, Województwa Dolnośląskiego oraz przedsiębiorstwami z regionu podpisali list intencyjny w sprawie rewitalizacji lokalnej linii kolejowej.

 

Celem rewitalizacji linii  jest przeniesienie transportu kruszyw skalnych, między innymi, z kopalni granitu należącej do Mota-Engil Central Europe w Górce Sobockiej z dróg kołowych na tory kolejowe. Dzięki powyższym rozwiązaniom kopalnia w Górce Sobockiej będzie jeszcze bardziej konkurencyjna. Takie rozwiązanie jest bardziej przyjazne dla środowiska, zapewni również większy komfort i bezpieczeństwo dla użytkowników lokalnych dróg.

 

IMG_1520

Mota-Engil Central Europe zdobywcą prestiżowej statuetki „Responsible Business Awards”

Mota-Engil Central Europe  zdobyła statuetkę „Responsible Business Awards”

w kategorii OUTSTANDING HUMAN CAPITAL INVESTOR.

 

Długofalowe, strategiczne oraz konsekwentne działania firmy w ramach odpowiedizalności społecznej zostały ponownie dostrzeżone. Sama nagroda jest ukoronowaniem wieloletnich działań Mota-Engil w tym zakresie, jest wyrazem szerokiego dialogu, partnerstwa i komunikacji którą firma prowadzi z interesariuszami wśród których szerzy inicjatywy społeczne, między innymi poprzez kampanie (kampania bezpieczeństwa ruchu drogowego Bezpiecznie do celu!, kampanie środowiskowe, program WspieraMY lokalnie), prowadzenie programów stypendialnych dla rodzin pracowników, programy i kampanie dotyczące bezpieczeństwa pracy na które firma stawia ogromny nacisk.

 

Wdrożona strategia i jej praktyka pokazały, że społeczna odpowiedzialność i zrównoważona polityka zarządzania na stałe wpisały się w charakter firmy.

 

LUC_6228

DZP intensyfikuje swoją działalność w Londynie

Do zespołu kancelarii Domański Zakrzewski Palinka dołączył David Shasha, angielski prawnik (solicitor) z ogromnym doświadczeniem zawodowym w zakresie prawa spółek, M&A i finansowania. David będzie pracował w Londynie, gdzie zajmie się koordynacją współpracy DZP z innymi kancelariami, instytucjami finansowymi oraz innymi firmami z Wielkiej Brytanii. Będzie także wspierał DZP w doradztwie zarówno dla polskich jak i międzynarodowych klientów.

shasha

Cieszymy się, że David dołączył do DZP. Jako członek naszego zespołu na pewno pomoże nam zintensyfikować nasze działania w Londynie – komentuje Krzysztof Zakrzewski, Partner Zarządzający DZP.

David Shasha od ponad 30 lat jest związany z międzynarodowymi kancelariami prawniczymi. Zanim dołączył do DZP, pracował w Clifford Chance (był m.in. założycielem biur w Warszawie, Pradze i Budapeszcie), Simmons & Simmons, Gowlings (obecnie Gowling WLG) oraz Watson Farley & Williams. Był wyróżniany w międzynarodowych rankingach – zarówno przez Chambers and Partners, jak i Legal 500 oraz został wskazany jako jeden z „Hot 100” w zestawieniu The Lawyer 2011. W DZP David będzie zajmował stanowisko Counsela.

Znam DZP i jej prawników od lat i jestem pod ogromnym wrażeniem rozwoju, który dokonał się w tym czasie. Cieszę się na tę współpracę oraz na to, że wspólnie będziemy mogli zwiększyć międzynarodowy potencjał DZP – powiedział David Shasha.

O kancelarii

Kancelaria Domański Zakrzewski Palinka powstała w 1993 roku. Od wielu lat jest jedną z największych, niezależnych polskich kancelarii prawniczych. Ma swoją siedzibę w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. Doradza klientom łącząc liczne specjalizacje prawnicze z różnymi obszarami ich działalności.

Od ponad 15 lat zdobywa liczne rekomendacje i utrzymuje wysoką pozycję w międzynarodowych rankingach – Legal 500, Chambers & Partners, IFLR1000 i WTR 1000.

Więcej informacji o kancelarii znajdą Państwo na stronie www.dzp.pl.

Kontakt

Krzysztof A. Zakrzewski | Partner Zarządzający

T: +48 22 557 76 84 | E: Krzysztof.Zakrzewski@dzp.pl

David Shasha | Counsel

T: + 44 (0)7435 630495 | E: David.Shasha@dzp.pl

Agnieszka Kamińska | Dyrektor Działu Marketingu i PR

T: +48 22 557 86 57 | E: Agnieszka.Kaminska@dzp.pl

Dobre wyniki Millennium Leasing w 2016. Wysokie wzrosty w finansowaniu pojazdów, maszyn i urządzeń

 

W 2016 roku spółka Millennium Leasing podpisała umowy leasingu ruchomości o wartości ponad 3 mld zł, co przełożyło się na dobry 15,2% wzrost w stosunku do 2015 roku.

Wartość zaangażowanego kapitału w czynne umowy leasingu wyniosła na koniec roku
5,16 mld zł, co oznacza wzrost o 11,8% rok do roku.

 

W kategorii samochodów lekkich spółka sfinansowała pojazdy o wartości 823,13 mln zł, osiągając 32,2% wzrostu r/r w samochodach osobowych oraz 59,9% wzrostu r/r w samochodach ciężarowych do 3,5 ton.
W kategorii pojazdów ciężkich transportu drogowego wartość sfinansowanych leasingiem środków wyniosła 1,11 mld zł, osiągając najwyższe wzrosty r/r w grupie: samochodów ciężarowych (pow. 3,5 tony) – wzrost o 40,4%, ciągników siodłowych – wzrost o 13,8% oraz naczep – wzrost o 10,2%. Wartość sfinansowanych maszyn i urządzeń osiągnęła poziom ponad 1 mld zł, co oznacza 21,3% wzrost r/r.

 

Cieszymy się, że nasza praca nad usprawnianiem procesów, szybkością dostarczenia decyzji klientowi i jakością szeroko rozumianego serwisu jest doceniana przez firmy. Udało nam się przekonać do siebie ponad 4,7 tys. nowych klientów, a dynamika wzrostu w szczególnie wymagających kategoriach, takich jak  samochody osobowe i ciężarowe do 3,5 tony pokazuje, że efekty tej konsekwentnej pracy pozwalają nam odnosić spore sukcesy. Nasza aktywność w segmencie korporacyjnym i bliska współpraca z Bankiem Millennium pozwoliła nam również przekroczyć w 2016 roku miliard złotych wartości maszyn i urządzeń, które sfinansowaliśmy dla naszych klientów  – komentuje Marcin Balicki, Prezes Zarządu Millennium Leasing.

 

Millennium Leasing od lat oferuje finansowanie leasingiem dla wszystkich branż w Polsce. Spółka jest aktywnym członkiem Związku Polskiego Leasingu i jedną z pierwszych firm leasingowych, które pojawiły się na polskim rynku. Sprzedaż usług leasingu jest prowadzona przez doradców leasingowych w 66 placówkach spółki w całej Polsce. Działania sprzedażowe prowadzone są także w ramach aktywnej współpracy z doradcami bankowymi, w oddziałach detalicznych i jednostkach korporacyjnych Banku Millennium.

 

millennium bank small header

Jednolity Plik Kontrolny w Millenecie dla firm

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie Klientów, Bank Millennium wprowadził możliwość automatycznego tworzenia raportów JPK_WB w formacie wymaganym przez Ministerstwo Finansów. Nowa usługa w systemie bankowości internetowej Millenet dla firm znacząco ułatwia życie przedsiębiorcom zobowiązanym do dostarczania organom kontroli skarbowej plików w tym konkretnym formacie.   

 

– Zamawianie i odbieranie raportów JPK_WB bezpośrednio w bankowości elektronicznej to dla firm oszczędność czasu i kosztów. Dzięki automatyzacji procesu mogą liczyć na skrócenie prowadzonych w ich firmach kontroli skarbowych oraz mniejsze zaangażowanie pracowników w ich przebieg. Dodatkowo, możliwość generowania JPK usprawnia kontrolę nad wewnętrznymi procesami przedsiębiorstwa i ułatwia analizę danych. Nie bez znaczenia jest również fakt aktualizacji struktury raportów przez bank w przypadku zmian wprowadzanych przez Ministerstwo Finansów – tłumaczy Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

 

Co to jest JPK?

Jednolity Plik Kontrolny (ang. Standard Audit File-Tax – SAF-T) to zestaw danych eksportowany z systemów ewidencyjnych przedsiębiorstwa. Zawiera informacje o operacjach gospodarczych za dany okres. Posiada ustandaryzowany układ i format (schemat XML) ułatwiający jego przetwarzanie. JPK jest narzędziem skutecznie wykorzystywanym w wielu krajach Unii, m.in. Austrii, Belgii, Danii, Holandii, Litwie, Luxemburgu, Niemczech, Słowenii, Szwecji, Portugalii i Wielkiej Brytanii.

 

W Polsce obowiązek generowania plików JPK został wprowadzony przez Ministerstwo Finansów 1 lipca 2016 r. Na razie dotyczy przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 250 pracowników oraz przekraczających obroty 50 milionów euro lub o sumie bilansowej przekraczającej 43 miliony euro. W przyszłości obowiązek  zostanie rozszerzony również na mniejsze przedsiębiorstwa.

 

JPK w systemie bankowości internetowej Millenet dla przedsiębiorstw

Raporty JPK dotyczące wyciągów bankowych mogą służyć zarówno jako raporty podstawowe – gotowe do przekazania kontroli skarbowej, jak i pomocnicze – umożliwiające weryfikację danych uzyskanych z systemów firmy. Klient zamawiający raport definiuje jedynie jego podstawowe parametry takie jak okres rozliczenia, Urząd Skarbowy, do którego raport ma być skierowany oraz dodatkowe osoby, które mają go otrzymać (wskazane osoby otrzymają wiadomość z linkiem do pobrania). Wygenerowany raport może sięgać do 6 lat wstecz i co ważne, zawierać informacje o wszystkich rachunkach obsługiwanych we wskazanym okresie, nawet jeśli w momencie zamawiania raportu są już zamknięte. Nowa usługa uruchomiana jest na podstawie pisemnego wniosku Klienta.

 

Zalety JPK

– zmniejszenie kosztów wdrożenia dedykowanych narzędzi do tworzenia raportów w formacie JPK

– dane do raportów JPK_WB są zawsze aktualne i dostępne do 6 lat wstecz

– aktualizacja struktury JPK_WB przez Bank Millennium bez konieczności ingerencji w systemach klienta w przypadku zmian wprowadzanym przez Ministerstwo Finansów

 

Wysyłanie online dokumentów wymaganych w procesie kredytowym

 

Kolejną nowością w systemie bankowości internetowej Millenet dla firm jest moduł umożliwiający załączanie i wysyłanie online dokumentów wymaganych w procesie kredytowym. Dzięki temu przedsiębiorcy nie muszą osobiście dostarczać papierowych dokumentów do oddziału czy doradcy. Wystarczy, że je zeskanują, załączą i wyślą do banku. Wysłana w ten sposób dokumentacja w czasie rzeczywistym trafia do zespołu obsługi produktów kredytowych, co znacząco przyspiesza i upraszcza cały proces.

 

Moduł „Dokumenty i wnioski -> Dodaj dokument” obsługuje wszystkie najpopularniejsze formaty plików takie jak tiff, jpg, pdf, docx, xlsx itd. W jednej paczce przedsiębiorca może przesłać 10 oddzielnych plików do 10 MB pojemności. W planach jest rozwój usługi oraz umożliwienie przesyłania dokumentów również dla innych typów produktów.

 

millennium bank small header