+48 22 400 76 60 info@ppcc.pl

Klienci Banku Millennium mogą już płacić zbliżeniowo telefonem

30-11-2016 CzłonkowieWiadomości

Bank Millennium udostępnił usługę, która pozwala płacić smartfonem tak jak kartą zbliżeniową. Usługa działa w oparciu o technologię HCE i umożliwia stworzenie wirtualnej karty płatniczej w aplikacji mobilnej banku. Dzięki temu klienci mogą szybko i wygodnie płacić bez potrzeby noszenia gotówki czy plastikowej karty.

 

Płatności zbliżeniowe telefonem to ciągle nowość, jednak ich popularność wśród klientów stale rośnie. To niezwykle proste i intuicyjne rozwiązanie pozwala używać telefonu jak plastikowej karty zbliżeniowej. Płatności zbliżeniowe są obsługiwane w Polsce aż przez około 90% terminali. Co więcej, Polska znajduje się w światowej czołówce pod względem szybkości przyswajania nowych technologii przez konsumentów. To pozwala nam wierzyć, że płatności zbliżeniowe telefonem zostaną przez naszych klientów entuzjastycznie przyjęte – skomentował Ricardo Campos, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

 

Klienci, którzy utworzą w aplikacji Banku Millennium mobilną kartę Mastercard, będą mogli zapłacić telefonem wszędzie tam, gdzie są akceptowane płatności zbliżeniowe Mastercard, czyli w jednym z 6 mln terminali płatniczych na całym świecie. Wystarczy odblokować i przyłożyć telefon do terminala płatniczego, tak samo jak w przypadku płatności tradycyjną kartą zbliżeniową. W przypadku transakcji powyżej 50 zł konieczne jest ich zatwierdzenie PIN-em na klawiaturze terminala. Aktywacja wirtualnej karty oraz korzystanie z usługi są bezpłatne. Karta będzie ważna 4 lata. Usługa realizowana jest we współpracy z Mastercard.

 

Badania Mastercard pokazują, że młodszym konsumentom już dziś trudniej jest się obyć bez telefonu niż bez portfela. Trend ten będzie postępować, a plastikowe karty płatnicze coraz częściej będą zastępowały ich cyfrowe odpowiedniki powiązane ze smartfonem. Technologie Mastercard, takie jak szyfrowanie danych, płatności oparte na chmurze obliczeniowej czy tokenizacja, pozwalają zrobić ten krok w kierunku innowacyjnych płatności z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. To, w połączeniu z otwartością Polaków na nowoczesne technologie oraz doskonale rozwiniętą infrastrukturą sprawi, że zbliżeniowe płatności mobilne będą w Polsce szybko zdobywać nowych zwolenników – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

 

Do realizacji płatności HCE (ang. Host Card Emulation) wystarczy telefon wyposażony w jeden z najpopularniejszych systemów operacyjnych, czyli Android 4.4 (lub kolejne wersje) z anteną NFC oraz aplikacją mobilną Banku Millennium. Co istotne, połączenie z internetem nie jest konieczne w momencie płatności – 10 kolejnych płatności można dokonać off-line (pula odnawia się automatycznie przy kolejnym połączeniu  z siecią).

 

To, czym HCE wyróżnia się wśród innych technologii umożliwiających płatności mobilne, jest uniezależnienie od dostawców usług telekomunikacyjnych. Umowa z operatorem sieci nie jest wymagana, ponieważ dane potrzebne do transakcji nie są przypisane do karty SIM znajdującej się w telefonie, ale przechowywane w tzw. chmurze obliczeniowej dostarczanej przez platformę tokenizacyjną firmy Mastercard (MDES). Dane generowane do transakcji nie identyfikują właściciela wirtualnej karty i są powiązane bezpośrednio z tokenem, czyli numerem przypisanym do konkretnego urządzenia. Oznacza to, że płatności można dokonać tylko tym telefonem, do którego przypisano kartę, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo transakcji.

 

millennium bank small header