+48 22 400 76 60 info@ppcc.pl

Członkowie

Solaris i Millennium Leasing dostarczą do Warszawy 60 ekologicznych autobusów

banner millennium

 

Bolechowo 15.10.2015

15 października konsorcjum Solaris Bus &Coach S.A. oraz Millennium Leasing Sp. z o.o. podpisało z Miejskimi Zakładami Autobusowymi umowę na dostawę i 6-letnią dzierżawę 60 fabrycznie nowych autobusów. Wartość kontraktu to ponad 107 mln zł.

 

Zamówienie dotyczy dostawy sześćdziesięciu nowoczesnych autobusów marki Solaris Urbino. Będą to niskopodłogowe, przegubowe pojazdy o długości osiemnastu metrów. Dzierżawa pojazdów została przewidziana na 71 miesięcy. Wartość kontraktu to ponad 107 mln zł.

 

Ilość Solarisów w naszej flocie dochodzi do tysiąca pojazdów – jest to marka zdecydowanie dominująca w Miejskich Zakładach Autobusowych. Mamy nadzieję, że kolejne autobusy z Bolechowa również będą spełniały wymagania nasze i pasażerów. – stwierdził Jan Kuźmiński, Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych.

 

Widok Solarisów w Warszawie to dla nas powód do dumy. Decyzja o wynajmie sześćdziesięciu ekologicznych, niskopodłogowych autobusów pokazuje, że Zarząd Miejskich Zakładów Autobusowych konsekwentnie realizuje działania na rzecz rozwoju komunikacji miejskiej w Warszawie z korzyścią przede wszystkim dla mieszkańców. – powiedział Dariusz Michalak, Wiceprezes Zarządu firmy Solaris.

 

Wieloletnie doświadczenie w finansowaniu różnego rodzaju środków transportu, w tym także komunikacji miejskiej, umożliwia nam po raz kolejny odpowiedzieć na potrzeby zgłaszane przez rynek.  Realizujemy inwestycje, które mają szansę podnieść standard życia mieszkańców dużych miast. Teraz podpisaliśmy nowy, wspólny kontrakt z naszym wieloletnim partnerem, firmą Solaris Bus &Coach. Jesteśmy przekonani, żebędzie miał pozytywny wpływ na komfort podróżowania warszawiaków. – dodał Wojciech Rybak, Prezes Millennium Leasing.

 

Podobnie jak osiemdziesiąt Solarisów zamówionych przez MZA w maju tego roku, nowe autobusy zostaną wyposażonemiędzy innymi w panele fotowoltaiczne. Zamontowane na dachu baterie słoneczne będą wspomagać instalację elektryczną przy włączonym silniku, a także podczas postojów na przystanku końcowym. W ten sposób uda się zmniejszyć zużycie paliwaw pojazdach, co jest istotne ze względu na wciąż rosnące zapotrzebowanie na energię. Jest to spowodowane coraz bardziej rozbudowanymi systemami monitoringu, pracą klimatyzacji i monitorów LCD.

 

Wwarszawskich autobusachzamontowane zostaną silniki DAF/PACCAR spełniające najnowszą normę emisji spalin Euro6 oraz skrzynie biegów Voith Diwa 6. Przewidziano także dodatkową przestrzeń dla wózków dziecięcych i inwalidzkich. Pasażerowie będą mogli korzystać z dobrze już znanych udogodnień Solarisów -klimatyzacji, ekranów informacyjnych LCD i ekologicznego oświetleniaLED.  Bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy zapewnizaawansowany system monitoringu złożony z pięciu kamer zainstalowanych na zewnątrz i pięciu umieszczonych wewnątrzautobusu. Nowością będą urządzenia o nazwie alcolockuniemożliwiające uruchomienie pojazdunietrzeźwym kierowcom. Do elementów dodatkowego wyposażenia należą przyciski „przystanku na żądanie” oznaczone napisem „STOP” nadrukowanym alfabetem Braille’a.

 

Solarisy na stałe wpisały się w warszawski krajobraz. Po ulicach stolicy jeździ już ponad tysiąc pojazdów tejmarki.Warto wspomnieć,że pod koniec września br. producent zakończył dostawędziesięciu autobusów elektrycznych. Do końca roku do Warszawy trafi również dwadzieścia  autobusów Urbino 12 i sześćdziesiąt Urbino 18.

 

Informacje o firmie Solaris Bus &Coach S.A.

Solaris Bus &Coach S.A. jest czołowym w Europie, polskim producentem autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino, autobusów międzymiastowych Solaris InterUrbino, autobusów specjalnych oraz tramwajów Solaris Tramino. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wytworzyła blisko 13.000 autobusów, które jeżdżą po drogach 29 krajów w blisko 600 miastach. Solaris Bus &Coach S.A. to firma rodzinna, jej założycielami i właścicielami są Solange i Krzysztof Olszewscy. Przedsiębiorstwo wprowadziło na rynek polski autobusy niskopodłogowe i w krótkim czasie zdobyło pozycję lidera w tym segmencie, utrzymując ją po dziś dzień. Firma od początku działalności dynamicznie się rozwija i powiększa ofertę o kolejne modele autobusów oparte na najnowocześniejszych rozwiązaniach. Najnowszym produktem markiSolaris jest autobus z napędem elektrycznym Solaris Urbino electric. W polskich fabrykach pracuje 2300 osób a blisko 500 osób zatrudnionych jest w zagranicznych oddziałach.

 

Dodatkowe informacje:

Solaris Bus &Coach S.A.
Mateusz Figaszewski
Zastępca Dyrektora ds. PR
mateusz.figaszewski@solarisbus.com
+48 601 652 179

 

Millennium Leasing Sp. z o.o.
Małgorzata Nasiłowska

Departament Komunikacji Marketingowej
malgorzata.nasilowska@bankmillennium.pl
+48 22 598 22 24

 

Miejskie Zakłady Autobusowe
Adam Stawicki
Rzecznik Prasowy
adam.stawicki@mza.waw.pl
+48 604 469 969

PPCC/ViniPortugal Wine Fair – Komunikat Prasowy

KOMUNIKAT PRASOWY

 

Warszawa, 12 października 2015 r.

Ponad 400 osób uczestniczyło w Targach Win Portugalskich w Warszawie

Ponad 400 profesjonalistów z branży winiarskiej (sommelierów, importerów, właścicieli restauracji) wzięło udział w szczególnym wydarzeniu – Wines of Portugal Tasting, czyli Targach Win Portugalskich. Spotkanie zorganizowała Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC) we współpracy z ViniPortugal – Profesjonalnym Zrzeszeniem Portugalskiego Przemysłu Winiarskiego.

W ramach targów odbyły się Masterclass oraz degustacje win portugalskich najwyższej jakości. Podczas wydarzenia można było pogłębić swoją wiedzę o rynku win, spróbować portugalskich win produkowanych z ponad 250 gatunków winorośli i nawiązać relacje biznesowe z 31 producentami. Pierwsza polska edycja Wines of Portugal Tasting miała miejsce w hotelu InterContinental Warszawa.

Spożycie wina w Polsce systematycznie rośnie. Z raportu KPMG „Rynek napojów alkoholowych w Polsce w 2014 roku” wynika, że już 10 proc. kwot wydanych w naszym kraju na alkohol przeznaczane jest na wino. Rocznie Polak wypija średnio ok. 7 litrów wina, z czego 3,5 litra stanowi wino gronowe. W międzynarodowych rankingach pod względem spożycia wina Polska zajmuje 35. miejsce, ale warto zwrócić uwagę, że od 2004 roku sprzedaż win gronowych wzrosła w naszym kraju o 56 proc. Większość importowanych win pochodzi z Europy. W ostatnich latach ważnym dostawcą stały się kraje Półwyspu Iberyjskiego. W 2014 roku z Portugalii sprowadzono blisko 7,5 mln litrów, podczas gdy 10 lat wcześniej było to mniej niż 170 tys. litrów.

Większy eksport portugalskiego wina do Polski to efekt zacieśniania współpracy gospodarczej między naszymi krajami. W ubiegłym roku obroty handlowe sięgnęły 1,1 mld euro. W dużej mierze to zasługa Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej.

– Już od blisko ośmiu lat promujemy relacje gospodarcze bilateralne pomiędzy Polską a Portugalią. Jednym z największych wydarzeń jest tydzień portugalski „Flavours of Portugal”, w ramach którego promujemy naszą kulturę, kuchnię i przede wszystkim wino – mówi Pedro Pereira da Silva, prezes Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej.

– Polski rynek jest bardzo ważny dla Portugalii. W pierwszym półroczu udało nam się tu sprzedać wino za 7 mln euro, co sprawia, że jesteśmy szóstym dostawcą wina w Polsce – podkreśla Maria Amélia Paiva, ambasador Portugalii w Polsce.

Portugalskie wina powstają z odmian, które nie występują w żadnym innym miejscu na świecie. Choć Portugalia jest małym krajem, charakteryzuje się szerokim wachlarzem mikroklimatów. Dzięki temu portugalskie wina są różnorodne stylistycznie, doskonałe zarówno w łączeniu z jedzeniem, jak i solo. Dzięki 250 odmianom winorośli w Portugalii  produkowane są różnorodne wina białe, czerwone i różowe, charakterystyczne dla poszczególnych regionów, których jest 14. Niektóre z najbardziej znanych unikalnych odmian to: Alvarinho, Arinto, Encruzado i Fernão Pires (odmiany białe) oraz Baga, Castelão, Touriga Franca, Touriga Nacional, Trincadeira i Aragonez. (odmiany czerwone).

– W Portugalii powstaje niecałe 2 proc. wina produkowanego na świecie. Jesteśmy dwunastym producentem, natomiast dziewiątym eksporterem wina. Połowę całej naszej produkcji eksportujemy, pod względem wartości pieniężnej to ok. 60 proc. – powiedział Jorge Monteiro, prezes ViniPortugal.

Podczas degustacji zostały zaprezentowane wina następujących producentów: Adega Ponte De Lima, Agrimota – Sociedade Agrícola e Florestal, Anselmo Mendes Vinhos, Caminhos Cruzados, Casa Santos Lima – Companhia Das Vinhas, Companhia das Quintas, Cortes De Cima, Dão Sul – Sociedade Vitivinícola, Esporão, Ewine, Fiuza & Bright – Sociedade Vitivinícola, Herdade das Servas, João Teodósio Matos Barbosa & Filhos, João Portugal Ramos Vinhos, José Maria da Fonseca Vinhos, Luís Pato, Mouchão, Niepoort Vinhos S.A, Quinta da Alorna Vinhos, Quinta da Murta, Quinta da Plansel, , Quinta de Curvos – Sociedade Agrícola Quinta do Crasto, Rozès, Sensi Wine, Serrano Mira – Sociedade Vinícola, Soc. Agrícola Casal De Ventozela, Soalheiro, Wines & Winemakers by Saven, WWS – Wine With Spirit.

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:

winaportugalskie@art-media.com.pl

—————————————————————————————————————————

Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC) została utworzona w 2008 roku
w Warszawie z inicjatywy prywatnej. PPCC ma na celu promocję dwustronnych stosunków gospodarczych pomiędzy Polską, Portugalią i krajami portugalskojęzycznymi oraz zachęcanie portugalskich inwestorów do inwestycji w Polsce i vice versa. Izba Gospodarcza oferuje pomoc dla przedsiębiorców w zakresie nawiązania kontaktów handlowych, wsparcie prawne, szukanie partnerów biznesowych, organizację misji handlowych, seminariów oraz konferencji. PPCC jest złożona z polskich firm z kapitałem portugalskim oraz innych polskich i międzynarodowych firm, utrzymujących relacje gospodarcze na rynku portugalskim. Prezesem Zarządu PPCC jest Pedro Pereira da Silva, Chief Operations Officer Grupy Jeronimo Martins oraz Country Manage na Polskę.

ViniPortugal to Profesjonalne Zrzeszenie Portugalskie Przemysłu Winiarskiego, które zarządza marką Wines of Portugal (Portugalskie Wina).  Jego głównym celem jest promowanie wizerunku Portugalii jako kraju produkującego wina najwyższej jakości. Zrzeszenie ViniPortugal, założone w 1997 roku jako organizacja non-profit, grupuje czołowe organizacje reprezentujące handel (ANCEVE i ACIBEV), producentów (FENAVI, FEVIPOR), spółdzielnie winiarskie (FENADEGAS), gorzelnie (AND), rolników (CAP) i regiony winiarskie (ANDOVI).  Dzięki ViniPortugal marka Wines of Portugal jest stale obecna na 4 kontynentach oraz 11 rynkach strategicznych. Dzięki rocznym nakładom w wysokości 7 millionów euro, ViniPortugal przeprowadza co roku ponad 100 akcji promocyjnych z udziałem około 350 krajowych producentów wina.

[Best_Wordpress_Gallery id=”33″ gal_title=”Wine Fair 08.10.2015″]

Please click the links below to check the event’s official photos

1st Masterclass

2nd Masterclass

Workshop about the Polish Market

Lunch

Wine Tasting for Professionals

Wine Tasting for General Public

Trzy pierwsze miejsca Banku Millennium w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka 2015”

W 14. edycji rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka 2015” Bank Millennium zajął pierwsze miejsce aż w trzech, z czterech ocenianych kategorii: „Bank dla Kowalskiego”, „Banki w Internecie” i „Bankowość hipoteczna”.

 

Pierwsze miejsce w kategorii „Bank dla Kowalskiego” (bankowość tradycyjna) bank zawdzięcza zaangażowaniu, uprzejmości i profesjonalizmowi doradców zajmujących się współpracą z klientami w oddziałach, co przyniosło najwyższą ocenę w zakresie jakości obsługi klientów. W kategorii „Banki w Internecie” doceniono funkcjonalność serwisu transakcyjnego Millenet dostępnego w technologii Responsive Web Design oraz czas dokonywania podstawowych operacji bankowych. Najwyższe podium w kategorii „Bankowość hipoteczna” bank zawdzięcza dobrej, dostosowanej do potrzeb klientów ofercie oraz profesjonalizmowi pracowników oferujących kredyty mieszkaniowe.

 

Zwycięstwo w trzech z czterech kategorii rankingu jest kolejnym dowodem na to, że kilkuletnia strategia banku stawiająca potrzeby i zadowolenie klientów w centrum uwagi, przynosi efekty. Jak pokazują wyniki tegorocznego rankingu oraz sukcesy banku w tym zestawieniu w latach minionych, Bank Millennium jest niekwestionowanym liderem jakości wśród polskich banków.

 

Podobnie jak w poprzednich latach banki oceniano metodą „mystery shopping”. Wcielający się w rolę tajemniczych klientów audytorzy firmy badawczej Millward Brown przez trzy miesiące testowali jakość obsługi oraz ofertę 20 największych banków w Polsce. Na każdym etapie oceniali i punktowali jakość i funkcjonalność poszczególnych usług. O pozycji banków w każdym z rankingów decydowała suma zdobytych punktów.

 

Bank Millennium

Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC) wybrana najlepszą portugalską izbą gospodarczą na świecie w 2014 roku

Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza, z siedzibą w Warszawie, została nagrodzona tytułem najlepszej portugalskiej izby gospodarczej na świecie w 2014 r. Ceremonia przyznania nagrody odbyła się w dniu 28 kwietnia 2015 w Nowym Jorku.

To pierwsza edycja konkursu organizowanego przez Konfederację Portugalskich Przedsiębiorców (CIEP), Krajową Izbę Gospodarczą Portugalii oraz rządową agencję promocji eksportu i inwestycji AICEP. PPCC została doceniona za wkład w umiędzynarodowianie działalności firm, zdobywanie nowych inwestycji zagranicznych oraz promocję marki Portugalii na świecie.

Prezes PPCC Pedro Pereira da Silva uważa, że „przyznanie nagrody docenia wysiłki Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej na rzecz rozwoju dwustronnych stosunków gospodarczych między Portugalią a Polską. Polska zajmuje bardzo ważne miejsce wśród rynków, na których działają firmy portugalskie, co potwierdzają przypadki Jeronimo Martins, banku Millennium, Mota-Engil, BESI, EDP Renewables, Martifer Renewables, Colep, BA Glass, Eurocash i wielu innych firm będących znaczącymi graczami w swoich segmentach w Polsce.

Według Prezesa PPCC, „usługi PPCC są bardzo ważne dla portugalskich firm zdobywających pozycję rynkową w Polsce. Jednocześnie Izba pomaga polskim firmom zainteresowanym eksportem do krajów portugalskojęzycznych – Portugalii, Angoli, Brazylii i Mozambiku”.

źródło