+48 22 400 76 60 info@ppcc.pl

Członkowie

PPCC – RES: A greener future for Poland

17/06/2019
08:30 - 12:30 PPCC – RES: A greener future for Poland

Walne zgromadzenie członków PPCC

W dniu 28 marca 2019 r. odbyło się doroczne walne zgromadzenie członków PPCC. Witamy Pana Artura Violante reprezentującego Grupę Martifer oraz Pana Joaquima Barbosę reprezentującego EDP Polska w gronie nowych członków zarządu PPCC.

RFF & Associados Conference

On the 24th October 2018, RFF & Associados will organise the conference “Conferência O.E. para 2019”. The Conference will take place at 8:30 a.m. in the Sophia de Mello Breyner room of the Cultural Centre of Belém.

The Conference will be attended by the founding partner and former Secretary of State for Fiscal Affairs, Dr. Rogério M. Fernandes Ferreira, and all the lawyers of the society, including consultants.

The Conference will be honoured by the presence and comment of Prof. Dr. Fernando Rocha de Andrade, Deputy, Professor at the Faculty of Law of the University of Coimbra, and will be moderated by Vítor Costa, Deputy Director of Economics at Lusa.

The entrance is free of charge, but you have to register via link or e-mail: confirmacoes@rffadvogados.pt.

 

Conferência O.E. 2019 – Propostas Fiscais – CC

Weekend za pół ceny w Holiday Inn Express Warsaw Airport

05-07 października 2018

Weekend za pół ceny

Holiday Inn Express® Warsaw Airport ***

 ul. Poleczki 31, 02-822 Warszawa

film video: https://www.youtube.com/watch?v=520bVs855uQ&feature=youtu.be

Hotel jest dobrze skomunikowany z centrum Warszawy.

Odkryj weekendowe oblicze Warszawy | imprezy kulturalne i sportowe | koncerty i wystawy

Zaplanuj swój pobyt w Warszawie | weekend Rodzinny | weekend ze znajomymi |romantyczny weekend |wyjazd motywacyjny dla najlepszych Pracowników

Skorzystaj z atrakcyjnej oferty weekendowej ze zniżką 50% od cen dynamicznych “best flexible rates” publikowanych na stronie www.hiex-wa.com, na pokój dla jednej lub dwóch osób ze śniadaniem w formie bufetu

w terminie: 05.10.2018 – 07.10.2018,

minimalny czas pobytu: 2 noce

Oferujemy:

  • tę samą cenę za pokój dla jednej jak i dwóch osób,
  • bezpłatny nocleg ze śniadaniem dla dzieci (max. 2 dzieci do 18 roku życia)
  • Holiday Inn Express® Warsaw Airport troszczy się o komfort Rodzin podróżujących razem. Zawsze jesteście Państwo mile widziani w naszym Hotelu w towarzystwie Dzieci. Dzieci (max. dwoje dzieci poniżej 18. roku życia) zatrzymują się bezpłatnie w pokoju z Rodzicami, co jest wygodnym rozwiązaniem i pozwala Państwu cieszyć się rodzinnym wyjazdem w 100%.
  • bezpłatne śniadanie w formie bufetu, https://www.hiex-wa.com/PL/sniadania.html
  • bezpłatny transport: Port Lotniczy im. F. Chopina – Hotel – Port Lotniczy im. F. Chopina,
  • bezpłatny dostęp do szybkiego Internetu Wi-Fi (100Mb/s),
  • butelka wody mineralnej oraz kawa/herbata do przygotowania w pokoju hotelowym,
  • punkty hotelowe lub mile lotnicze w ramach programu lojalnościowego IHG® Rewards Club,

Rezerwacje „Weekend za pół ceny”: od dnia 19.09.2018r. do dnia 05.10.2018r.

Holiday Inn Express® Warsaw Airport

E-mail: hotel@hiex-wa.com

Serdecznie Zapraszamy!

Dr Szymon Syp, Senior Associate w Crido Legal jest współautorem publikacji „Prawo pocztowe. Komentarz”

Informacja prasowa

 

Dr Szymon Syp współautorem publikacji „Prawo pocztowe. Komentarz”

 

dr Szymon Syp, Senior Associate w Crido Legal jest współautorem publikacji „Prawo pocztowe. Komentarz”, C.H. BECK (planowany termin wydania to wrzesień 2018 r.).

Publikacja zawiera praktyczny komentarz (zawierający aktualny stan prawny oraz stanowi omówienie przepisów) do ustawy z 23.11.2012 r. – Prawo pocztowe (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. poz. 1481 ze zm.).

Jak wskazuje dr Syp: ”Łączna wartość polskiego rynku usług pocztowych w 2016 r. wyniosła 7.649,98 mln PLN (za ostatnim raportem o usługach pocztowych za 2016 r.). Warto zauważyć, że 2016 r. był pierwszym rokiem, w którym segment usług kurierskich osiągnął największy udział w ogólnej wartości rynku usług pocztowych. Przedmiotowa tendencja świadczy o zmianach w preferencjach konsumentów, którzy odchodzą od tradycyjnych form świadczenia usług pocztowych na rzecz usług kurierskich, gwarantujących krótsze terminy i dogodną formę realizacji usługi. Prognozowany wzrost gospodarczy Polski, modernizująca się infrastruktura drogowa, logistyczna i cyfrowa, a także zwiększająca się preferencja konsumentów do dokonywania zakupów w sieci przesądzać ma o fakcie, że polski rynek usług pocztowych, pomimo spadku w zakresie usług listowych, to obszar gospodarki o silnych perspektywach wzrostu.”

Jest to pierwsza tego typu publikacja na rynku wydawniczym mająca na celu wyjaśnienie zagadnień pojawiających się przy stosowaniu tej ustawy w praktyce, takich jak:

  • zasady wykonywania działalności pocztowej,
  • zakres uprawnienia do wykonywania działalności pocztowej,
  • zakres świadczenia usług pocztowych,
  • zakres świadczenia usług powszechnych,
  • zasady dostępu do elementów infrastruktury pocztowej,
  • zasady ustanawiania operatora wyznaczonego,
  • obowiązki operatora pocztowego na rzecz obronności państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego,
  • odpowiedzialność operatora pocztowego oraz postępowanie reklamacyjne za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej,
  • rachunkowość regulacyjną, kalkulację kosztów i rachunkowość operatora wyznaczonego,
  • kalkulacje kosztu netto i finansowanie obowiązku świadczenia usług powszechnych,
  • kontrolę działalności pocztowej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej,
  • katalog podmiotów podlegających karze pieniężnej.

Prawo pocztowe stanowi finalną implementację do polskiego porządku prawnego dyrektywy 2008/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 20.2.2008 r. zmieniającej dyrektywę 97/67/WE. Nowe regulacje prawne obowiązują w Polsce od 1.1.2013 r.

Autorzy szczególną uwagę zwracają na zasady funkcjonowania rynku pocztowego tj. jego otwarcie na konkurencję i liberalizację zarówno w wymiarze teoretycznym, jak i praktycznym z uwzględnieniem dotychczasowych doświadczeń rynku pocztowego pod rządami nowych przepisów.

Komentarz przeznaczony jest dla operatorów pocztowych, odbiorców usług pocztowych, jak również będzie w kręgu zainteresowań organów administracji publicznej, w tym Prezesa UKE, UOKiK, a także GIODO.

 

Publikację można zamówić na stronie: www.ksiegarnia.beck.pl

_______________________________________________________________

 

O Crido Legal

Crido Legal świadczy kompleksową obsługę prawną obejmującą, m.in.: doradztwo w zakresie transakcji M&A, prawa własności intelektualnej i danych osobowych, umów kredytowych, nieruchomości oraz złożonych restrukturyzacji korporacyjnych (połączenia, przekształcenia, podziały, zakładanie funduszy etc.), a także bieżącą obsługę prawną przedsiębiorców, w szczególności w zakresie prawa spółek.  Pomagamy klientom w określeniu optymalnej, zarówno pod względem prawnym, jak i podatkowym, struktury organizacyjnej oraz przeprowadzamy kompleksowe restrukturyzacje firm. Doradzamy w transakcjach krajowych i międzynarodowych. Oferujemy również kompleksowe usługi prawne związane z pozyskaniem oraz prawidłowym wykorzystaniem pomocy publicznej.

Nasi klienci powierzają nam sprawy o kluczowym charakterze dla prowadzonego przez nich biznesu (m.in. transakcje fuzji i przejęć, projekty związane z sukcesją, restrukturyzacje finansowe oraz podatkowe). Nasz zespół liczy ponad 30 prawników posiadających wiedzę i doświadczenie, dzięki  którym zapewniamy obsługę prawną złożonych i skomplikowanych projektów dla różnych branż.

Dokładamy najwyższej staranności aby zrozumieć kontekst ekonomiczny transakcji i specyfikę każdej gałęzi biznesu, w których działają nasi klienci. Jednocześnie doświadczenie, wiedza i wsparcie pozostałych zespołów Crido Taxand pozwalają nam działać dynamicznie, tak aby nasi klienci nie musieli zwlekać z decyzjami biznesowymi. Współpraca z Crido Taxand oraz siecią Taxand sprawia, że nasi klienci „pod jednym dachem” otrzymują kompleksową usługę prawną, podatkową i doradztwa finansowego, co jest unikalnym rozwiązaniem na rynku.

Więcej informacji na cridolegal.pl

Kontakt dla mediów:

Agata Woźniak, Starszy specjalista ds. marketingu

agata.wozniak@crido.pl | + 48 532 756 164

Śniadanie podatkowe – Bezpieczny zarząd, bezpieczna spółka

Serdecznie zapraszamy na kolejne śniadanie podatkowe organizowane przez Advicero pt.:

Bezpieczny zarząd, bezpieczna spółka

które odbędzie się w biurze Advicero Tax w Warszawie (ul. Moniuszki 1A, 9p.)

w terminie: 28 sierpnia 2018 r. w godzinach:  9:30 – 11:30

Podczas spotkania nasi eksperci przedstawią poniższe tematy:

Odpowiedzialność członków zarządu w świetle przepisów karnych skarbowych i Ordynacji podatkowej.

Bezpieczeństwo spółki w rozliczeniu VAT-owskim.

Świadczenia na rzecz członków zarządu a rozliczenie PIT.

Odpowiedzialność podmiotów zbiorowych za czyny zabronione – projekt nowelizacji ustawy.

Śniadanie zostanie przeprowadzone w języku polskim. Udział jest bezpłatny.

Wszystkich zainteresowanych prosimy o potwierdzenie udziału poprzez wysłanie maila na adres mszeremet@advicero.eu z dopiskiem „Imię, Nazwisko, Nazwa firmy”.